2013. május 18., szombat

Az utolsó hét a TTU-n

Kicsit el vagyok maradva, úgyhogy most megpróbálom pótolni egy részét.

Szóval múlthét péntek, május 10.
Egy kis magyar nyelvű kiránduláson sikerült részt venni a nagykövet ill. a két Márk, Gergő és Tekla társaságában. Gyárlátogatás Észtország déli részében vmi Elva nevezetű falucskában. Az Enics észtországi gyára található itt, elektronikai bigyókat gyártanak. A villanyos része a csapatnak eléggé rá volt pörögve, míg mi Márkkal inkább a gyárépületet magát nézegettük, ill. próbáltuk felfogni, h mit is csinálnak. Annyi biztos, h most már tudom, h a zöld (többnyire) derékszögű négyszög alakú táblákra milyen módokon lehet fölaplikálni a mindenféle soklábú kis izéket meg hengereket :D Na meg az ingyen ebéd se volt rossz. De ami a pláne a dologban, h egy magyar származású női irányítja a gyárat, ill. másik két magyar hapsi dolgozik itt vezető beosztásban, szóval igen professzionális és barátságos idegenvezetésben volt részünk. Sajnos képeket nem tudok mutogatni, mert a szigorú előírások miatt nem lehet fényképeket készíteni a gyár területén. Délután aztán volt egy kis időnk Tartuban. Tartu az észtek második legnagyobb városa ~ 100 ezer lakossal. Egyetemi város, sok diákkal, és hangulatos folyóparttal, főtérrel, stb... képeket majd később, mert ma (május 18., szombat) is sikerült elkeveredni Tartuba.

najó, egy képet azért ide is: Teklával szeretjük ezt a várost :)



2013. május 11., szombat
május 11., szombat 11:26, hosszas macera után sikerült kitöltenem és ügyfélkapun beküldenem az adóbevallásomat. Nem volt egyszerű menet, de ma is tanultam vmit. 


A nap "hasznos" része azt hiszem ennyiben ki is merült, este 8-kor pedig a két Márk társaságában elindultunk Dávid búcsúbulijába. Közben útba ejtettünk egy boltot meg egy játszóteret, és amolyan kelet-európai suttyó tiniként leültünk egy padra, és elkezdtünk inni :D Mire 10-re megérkeztünk a búcsúztatásnak helyet adó kollégiumba, a két srácnak már egészen jó kedve volt :D Végül nem maradtunk sokáig, mert én másnap tanulni akartam (hohó, ilyen se gyakran fordult ám elő!!!), úgyhogy még az utolsó előtti trolival haza is jöttünk.

a bolt kínálatából egy kis szösszenet: deci vodka "joghurtos pohárban" - nem vmi bizalomgerjesztő

ezt a képet 23:23-kor készítettem... ilyen világos volt még az ég :O


2013. május 12., vasárnap
Vasárnap lelkesen észtet tanultam a hétfői vizsgára = tényleg tanultam + filmet néztem + főztem + rendet raktam az asztalomon (ilyet is sztem most tettem harmadjára, mióta itt vagyok) + egyéb olyan dolgok, amivel el lehet tölteni az időt tanulás helyett :)

2013. május 13., hétfő
Betipegtem az egyetemre 11 óra körül, kinyomtattam még a hiányzó részeket az angolos portfóliómhoz, délben odaadtam a tantónéninek, bezsebeltem az ötösömet ebből a tantárgyból is, majd vettem egy méretes dobozt a postán, csak hogy legyen miben hazaküldeni ezt-azt, aztán pedig elégedetten hazajöttem, és tovább tanulgattam az észtet. 18:00-kor leültem megírni azt az észt vizsgát, ami igazából egy vicc volt, ahhoz képest, amennyit készültem rá, úgyhogy természetesen ebből is ötöst kaptam. Igazából rosszul is érezném magam, ha még ezekből a nyelvi tárgyakból sem kapnék ötöst, és mellette összevetem azzal, amit otthon építős hallgatóként teljesítenem kell....
Este pedig elkezdtem anyagot gyűjteni a szerdai vizsgabeszédemhez - Travelling by Train - miért is jó nekünk, ha vonattal utazunk.

2013. május 14., kedd
Antiszociális időszakom következő napja. A koliból is csak azért tettem ki a lábam, hogy átmenjek a szemközti kisboltba tejet venni. Egyébként naphosszat a szobában :dobpergés: az asztalom mellett ültem - itt tartózkodásom alatt először és utoljára- (!!!) a nyitott ablak előtt, és mindenféléket olvastam vonatokról, vonatos utazásokról, és lelkesen készítettem a prezentációmat. Olyannyira fellelkesültem, hogy a régi ötlet, utazzuk körbe Európát vonattal, most ismét eszembe jutott, szóval ha vkinek esetleg lenne kedve ilyesmihez, akkor feltétlenül szóljon! :)
Este 8-ra azért ebben is kellően elfáradtam, úgyhogy kreáltam egy adag mákos sütit, amit Camille ill. Márk, Gergő és Tekla segítségével gyorsan el is tüntettünk, ha már elég csúnyácska lett, de az íze azért jó volt :)

2013. május 15., szerda
Délre betipegtem a suliba, megtartottam az utolsó beszédemet. Azt hiszem egészen jól sikerült, és ezzel le is tudtam az utolsó vizsgámat, úgyhogy fél 4-kor már azzal a tudattal jöttem ki a nyilvános beszéd óráról, hogy ez volt az utolsó itteni kötelező isklalátogatásom. Az ajtóban állva még vettem egy nagy levegőt, majd csendesen elmormoltam magamban egy Viszlát Tallinni Műszaki Egyetem-et, és kiléptem a kellemes tavaszi napsütésbe :)

Zárásképpen pedig, hogyan éreznek a magyar nyelvvel kapcsolatban a nem magyarok:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése